• Wycieczka do Berlina

• W dniach 24-28 października nasi uczniowie odwiedzili Berlin. Poniżej fotorelacja i dziennik z ich podróży:

Poniedziałek (dzień 1)

Wycieczkę do Berlina zaczęliśmy o 7:00 rano, spotykając się na Dworcu Wschodnim w Warszawie. Ruszyliśmy pociągiem o godzinie 7:54 i jechaliśmy 7h do Berlina, wysiadając na stacji Berlin Hauptbahnhof. Od razu po dotarciu na miejsce zameldowaliśmy się w hotelu znajdującym się na Alexanderplatz. Tego samego dnia zwiedziliśmy główny salon Mercedesa w Berlinie, podczas którego przewodnik opowiadał o historii marki oraz o procesach przemiany poszczególnych modeli.

Wtorek (dzień 2)

Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Stadionu Olimpijskiego, który został wybudowany przez Nazistów w 1934 roku na Igrzyska Olimpijskie w Berlinie odbywających się w 1936 roku. Jednym z punktów programu był obiad w stołówce Uniwersytetu Technicznego TU Berlin, gdzie zjedliśmy pyszne Currywurst- specjał Berlina i podglądaliśmy życie studenckie. Następnie udaliśmy się do muzeum Little Big City, wystawie poświęconej historii Berlina w miniaturach. O godzinie 17:30 udaliśmy się na wieczorny spacer z przewodnikiem. Prowadzący oprowadzał nas po stolicy opowiadając o najciekawszych zabytkach miasta tj. Czerwonym Ratuszu, Bramie Brandenburskiej, Reichstagu oraz o Kolumnie Zwycięstwa zwieńczonej Złotą Elzą.

Środa (dzień 3)

Środę rozpoczęliśmy od przechadzki wzdłuż Muru Berlińskiego, symbolu miasta oraz okresu komunizmu. Po spacerze udaliśmy się do Muzeum Gier Komputerowych. Znajdowały się tam różne maszyny, komputery oraz gry powstające na przestrzeni 60 lat. Obiad zjedliśmy po drugi w stołówce akademickiej. Potem udaliśmy się do Muzeum Techniki. Mogliśmy oglądać tam różne wynalazki oraz środki transportu powstające na przestrzeni różnych epok.

Czwartek (dzień 4)

W czwartek główną atrakcją był rejs po rzece Spree, podziwialiśmy piękną jesień i wkomponowane w ten krajobraz zabytki Berlina. Po podróży statkiem odwiedziliśmy Tränenpalast (Pałac Lez), dzisiaj muzeum, a wcześniej przejście graniczne miedzy Wschodnim a Zachodnim Berlinem. Zobaczyliśmy, co było konfiskowane na granicy i na co celnicy zwracali uwagę. Następnym punktem naszej wycieczki był Checkpoint Charlie, miejsce wymiany agentów między strona wschodnią a zachodnią, ale także jeden z symboli zimnej wojny. Jako zapoznanie się z kulturą miasta spróbowaliśmy Dürüm mit Lamm, czyli lokalnego kebaba z jagnięciną. Na deser poszliśmy do Ritter Sport Laden, najbardziej znanej pijalni i sklepu z czekoladą, mieszczącej się na Französische Straße 24 w Berlinie. Na koniec dnia udaliśmy się do Muzeum DDR, przedstawiającego życie codzienne oraz kulturę socjalizmu. Atrakcja muzeum był symulator jazdy Trabantem.

Piątek (dzień 5)

Piątek to ostatnie godziny w Berlinie, po śniadaniu zrobiliśmy zdjęcia i drobne zakupy. O godzinie 12:30 udaliśmy się na Berlin Hauptbahnhof, czyli Berliński Dworzec Główny, skąd o 13:51 wyruszyliśmy w podróż powrotną. O godzinie 19.30 przyjechaliśmy na stacje Warszawa Zachodnia, gdzie zrobiliśmy ostatnie wspólne zdjęcie.

Była to wspaniała przygoda pełna wrażeń, która pozostanie nam na długo w pamięci.

_________________________________________________________________________________________

• Konkurs filmowy

• Zapraszamy do udziału w konkursie filmowy, "Moja ojczyzna, moja wolność". Prace prosimy przesyłać do p. Daniela Zygmunta: danio.zygmunt@gmail.com.

• X Międzyszkolny Konkurs Literacki "O pióro Reymonta"

• Serdecznie zapraszamy uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych do udziału w jubileuszowej X edycji konkursu literackiego "O pióro Reymonta". Więcej szczegółów w regulaminie poniżej.

• Przerwa na czytanie

• 20 października 2022 r. nasza szkoła wzięła udział w III międzynarodowej edycji VII ogólnopolskiej akcji "Przerwa na czytanie" - bicie rekordu w czytaniu na przerwie.  Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom" oraz Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek. W wydarzeniu czytelniczym wzięło udział ok. 300 osób. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w akcji.

• Piłka nożna - etap powiatowy

• 12.10 odbyły się zawody na etapie powiatowym w piłce nożnej dziewcząt, a 17.10 - w piłce nożnej chłopców. Obie konkurencje zakończyliśmy na 4. miejscu.

• Dzień Edukacji Narodowej

• 14 października obchodziliśmy wyjątkowe święto - Dzień Edukacji Narodowej.

Z tej okazji w naszej szkole odbył się uroczysty apel połączony ze ślubowaniem pierwszoklasistów oraz wręczeniem nagród dla naszej kadry przez Pana Dyrektora. Samorząd Uczniowski natomiast przygotował z tej okazji słodką niespodziankę wraz z częścią artystyczną dla wszystkich nauczycieli i pracowników szkoły. Dziękujemy!

• Piłka nożna dziewcząt - poziom gminny

• 7 listopada zajęliśmy 2 miejsce na gminnych zawodach w piłce nożnej dziewcząt w Górze Kalwarii. Jedziemy dalej na etap powiatowy. Gratulujemy!

• Piłka nożna chłopców - poziom gminny

• 6 października odbyły się zawody piłki nożnej na poziomie gminnym. Gratulujemy naszym chłopakom, którzy zajęli pierwsze miejsce, wygrywając wszystkie swoje mecze. Brawa!